Co żonglowanie ma wspólnego z czytaniem – czyli finał projektu w Szkole Podstawowej w Tuchowie

13 Kwi 2018, Kultura i Edukacja

Dnia 9 kwietnia 2018 r. w Szkole Podstawowej w Tuchowie odbyła się prezentacja projektu edukacyjnego pt. „Co żonglowanie ma wspólnego z czytaniem?”. Wśród zebranych gości pojawili się rodzice, nauczyciele, dyrektor szkoły oraz burmistrz Tuchowa. Nie zabrakło również młodszych widzów, którzy z zaciekawieniem obejrzeli przedstawienie.

Prace nad projektami rozpoczęły się w październiku 2017 r., kiedy to klasa 2A podczas wycieczki szkolnej uczestniczyła w warsztatach cyrkowych prowadzonych przez pana Wacława Krupę. Potem przez parę miesięcy niektórzy uczniowie przekazywali swoją wiedzę, ucząc dzieci ze świetlicy z klas 1 – 3 żonglowania piłeczkami, czasami przepytując ich z tabliczki mnożenia, żeby później sprawdzić ich postępy w nauce. Reszta klasy zajmowała się wyznaczonymi przez opiekunów zadaniami, do których należała ankieta, prezentacja, filmik i dekoracja sali. Prawie całej klasie ten temat przypadł do gustu, zatem wszyscy uczniowie z uśmiechami na twarzy angażowali się w realizację projektu.

Młodzież świetnie przełamała stres i tremę, opowiadając o zaletach żonglowania, w czym nam pomaga, jak nasz mózg pracuje podczas tej czynności, czy warto nie poddawać się mimo nieudanych prób, ile powinniśmy ćwiczyć, aby zobaczyć rezultaty i wreszcie, czy naprawdę podrzucanie piłeczkami działa pozytywnie na pracę naszego mózgu, a nawet go powiększa?

Powiedzieli kilka ciekawostek, np. że duże firmy znane na całym świecie, takie jak Apple czy Microsoft, zarządzają przerwy dla pracowników, aby oderwali się od pracy i po prostu pożonglowali, gdyż poprawia to koncentrację. Następnie zademonstrowali, czym można żonglować, a był to wszystkim znane i najbardziej popularne piłeczki, chusty, obręcze oraz maczugi. Pokazali jak powinno się korzystać z diabolo, talerzyka jak i flower sticka, które także wpływają na nasze myślenie. Zapewnili, że jeśli nie posiadamy tych przyrządów, możemy śmiało żonglować przedmiotami codziennego użytku, zaś osoby na bardziej zaawansowanym poziomie ćwiczą również z piłami lub nożami. Uczniowie przeprowadzili także ankietę na temat żonglowania z rodziną i znajomymi. Ich odpowiedzi również zaprezentowali, niektóre były naprawdę interesujące. Ogólnym celem projektu klasy 2A było udowodnienie, że nauka nie zawsze musi nam zajmować dużo czasu i żonglowanie daje bardzo dużo korzyści z tym związanych. Dziękujemy rodzicom, dyrektorowi, burmistrzowi oraz innym gościom za przybycie i za nagrodzenie nas gromkimi brawami. Pragniemy także wyrazić wdzięczność przygotowujących nas nauczycielom oraz panu Wacławowi Krupie.

Jowita Grzebień
uczennica klasy 2a


Kontynuując przeglądanie tej strony, akceptujesz pliki cookie. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w naszej polityce prywatności.