Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Aktywność w ciąży

Jakie ćwiczenia mogą łagodzić bóle krzyża oraz obrzęki w ciąży? Kiedy aktywność fizyczna w tym okresie służy zdrowiu mamy i dziecka? Dlaczego taniec jest doskonałą formą przygotowania do porodu? Tego można się dowiedzieć z kolejnej części przewodnika dla przyszłych mam, który został opublikowany na stronie Centrum Zdrowia Tuchów i w portalu Mama w Tarnowie.

Jak pisze rehabilitantka ginekologiczno-położnicza Paulina Witek badania naukowe dowodzą, że dzieci kobiet uprawiających sport są lepiej dotlenione, przez co dobrze rozwinięte. Są też spokojniejsze, nie tylko dzięki beta endorfinie – hormonowi szczęścia wydzielanemu podczas wysiłku, lecz także kołysaniu, wywołanemu przez ruchy matki. Ćwiczenia są wskazane przede wszystkim w sytuacji, gdy cierpimy na dolegliwości związane z kręgosłupem. Co ważne trzeba pamiętać, że aktywność fizyczna powinna być konsultowana z lekarzem prowadzącym ciążę.

Najbardziej powszechną formą wysiłku dla kobiet w ciąży jest pływanie. Jest ono bezpieczne i odciążające stawy oraz kręgosłup. W wodzie przestajemy czuć ciężar brzucha i tym samym rozluźniamy ciało. Trzeba pamiętać, że szczególnie cenny jest ruch na świeżym powietrzu, dlatego korzystne dla zdrowia są piesze wędrówki. Współczesną ich odmianą jest nordic walking, który dzięki wykorzystywaniu kijków staje się bezpieczny również dla kobiet w ciąży.

Prócz ćwiczeń propozycje dla kobiet ciężarnych powinny zawierać również relaksację i ćwiczenia oddechowe, dzięki czemu możemy nauczyć się świadomie odprężać, pozbywając się zmęczenia i stanu niepokoju. Więcej szczegółów można znaleźć pod adresem http://www.czt.com.pl/aktualnosci,536,0

Skip to content