Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS już działa

Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych od tego roku mogą już korzystać z nowej usługi – ogólnopolskiej infolinii obsługiwanej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. COT jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę.

Pod numerami telefonicznymi obsługiwanymi przez centrum można uzyskać wszelkich informacji w zakresie usług świadczonych przez ZUS o charakterze ogólnym oraz indywidualnym, między innymi w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych (zarówno w zakresie dotyczącym płatników składek, jak i ubezpieczonych), obsługi programu „Płatnik” oraz obsługi Nowego Portalu Informacyjnego. Za pośrednictwem konsultanta COT można również zarezerwować wizytę w danej jednostce ZUS. Połączenie z konsultantem COT możliwe jest w dni robocze – od poniedziałku do piątku – w godzinach od 8.00. do 18.00. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny Serwis Informacyjny czynny całą dobę.
Numer COT dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych to 801 400 987, dla dzwoniących z telefonów stacjonarnych oraz komórkowych – 22 560 16 00.
W sprawach, których rozstrzygnięcie wymaga bezpośredniego kontaktu z Oddziałem ZUS w Tarnowie, klienci mogą dzwonić na numer telefonu: 14 632 75 00. Pod numerem telefonicznym tarnowskiego Oddziału ZUS można uzyskać również informację o numerach infolinii COT.

Monika Pytka – rzecznik prasowy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Tarnowie.