Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Urząd Miejski w Tuchowie

Zgłaszanie kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta RP zarządzonych na dzień 28 czerwca 2020 r.

Przypominamy, że termin zgłaszania przez pełnomocników wyborczych (lub upoważnione przez nich osoby) oraz wyborców kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych upływa w dniu 12 czerwca 2020 r.

Zgłoszenia kandydatów przyjmuje urzędnik wyborczy, za pośrednictwem Urzędu Miejskiego w Tuchowie. W nawiązaniu do Uchwała Nr 161/2020 Państwowej Komisji Wyborczej  z dnia 8 czerwca 2020 r. w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 28 czerwca 2020 r. do wytycznych Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 26 marca 2020 r. (znak: ZPOW-571-32/20) informujemy, że:

1) w związku z tym, że Urząd Miejski w Tuchowie wprowadził ograniczenia dot. możliwości przyjmowania interesantów, zgłoszenie kandydatów na członków komisji może zostać przesłane (najpóźniej do 12 czerwca 2020 r. do godziny 15.30) w formie skanu, za pośrednictwem poczty elektronicznej – um@tuchow.pl. Nie jest przy tym wymagany podpis elektroniczny. W takim przypadku, oryginały zgłoszenia należy przesłać do urzędu tradycyjną pocztą na adres:

Urząd Miejski w Tuchowie
33-170 Tuchów, ul. Rynek 1

Oryginalne dokumenty nie muszą zostać doręczone do czasu upływu terminu na dokonywanie zgłoszeń.

2) w przypadku wysłania zgłoszenia pocztą lub skanem za pośrednictwem poczty elektronicznej dopuszczalne jest:

a)  uwierzytelnienie kopii upoważnienia pełnomocnika wyborczego do zgłoszenia kandydatów przez osobę zgłaszającą kandydatów, a nie przez pełnomocnika wyborczego,
b)  potwierdzenie doręczenia do urzędu gminy zgłoszenia przez osobę przyjmującą zgłoszenie (urzędnik wyborczy, pracownik urzędu gminy) za pośrednictwem poczty elektronicznej (nie jest wymagany podpis elektroniczny).

 Wzory zgłoszeń kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych:

Uchwała Nr 161/2020 Państwowej Komisji Wyborczej  z dnia 8 czerwca 2020 r. w sprawie powoływania obwodowych komisji wyborczych w obwodach głosowania utworzonych w kraju, w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 28 czerwca 2020 r.

Więcej informacji dot. wyborów znajdziesz na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Tuchowie w zakładce Wybory i referenda/Wybory Prezydenckie

Ostrzeżenie: burze z gradem!

Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie wydało ostrzeżenie meteorologiczne o możliwości wystąpienia burz z gradem.

Woj. małopolskie – pow. tarnowski
Ostrzeżenia meteorologiczne: Burze z gradem
stopień: 1
prawdopodobieństwo: 80%

Przebieg: Prognozuje się wystąpienie burz z opadami deszczu miejscami od 20 mm do 30 mm, lokalnie do 40 mm oraz porywami wiatru do 70 km/h. Miejscami możliwy grad.

Ostrzeżenie 50/2020
Ważne:
Od: 2020-06-08 12:00
Do: 2020-06-08 23:00
synoptyk IMGW-PIB: Grzegorz Mikutel
Czas wydania: 2020-06-08 07:11
Biuro: Biuro Prognoz Meteorologicznych w Krakowie

Badanie osób objętych kwarantanną i izolacją

W najbliższych dniach będą pobierane wymazy od osób objętych kwarantanną tzn. zgłoszonych do sanepidu i objętych procedurą kwarantanny lub izolacji. Wymazy będą pobierane również od mieszkańców Domu Zakonnego Redemptorystów oraz Domu Pogodnej Jesieni w Tuchowie.

Z informacji uzyskanej z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Tarnowie wynika, że tylko osoby zgłoszone do stacji i objęte procedurą kwarantanny i izolacji będą poddane badaniu.

Przypominamy‼

W związku ze stwierdzonym ogniskiem COVID-19 w domu zakonnym redemptorystów w Tuchowie, prosimy osoby, które uczestnicząc w mszach świętych w dniach 28 maja do 2 czerwca br., przyjmowały Komunię Świętą w kościele lub korzystały z kancelarii parafialnej, lub uczestniczyły w dniu skupienia dla narzeczonych lub też korzystały z poradni rodzinnej przy parafii ojców redemptorystów w Tuchowie, o kontakt telefoniczny z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Tarnowie pod numerami telefonu:

(14) 688 65 55

(14) 688 65 54

(14) 688 65 51

Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 21:30, w sobotę od 7:30 do 14:30 lub na numer alarmowy, który jest czynny całą dobę: 602-430-042.

Powszechny Spis Rolny PSR 2020

#liczysięrolnictwo

W terminie od 1 września do 30 listopada 2020 r., według stanu na dzień 1 czerwca 2020 r., na terenie całego kraju odbędzie się Powszechny Spis Rolny PSR 2020. Udział w spisie rolnym jest obowiązkowy. Spis rolny jest jedynym badaniem statystycznym dostarczającym szerokiego zakresu informacji o gospodarstwach rolnych na wszystkich szczeblach podziału terytorialnego kraju. Dane ze spisu są wykorzystywane do oceny zastosowanych i kreowania nowych narzędzi Wspólnej Polityki Rolnej.

Podstawowe cele Powszechnego Spisu Rolnego:

  • zapewnienie bazy informacyjnej o gospodarstwach rolnych i związanych z nimi gospodarstw domowych, koniecznej dla realizacji krajowej, regionalnej i lokalnej polityki rolnej i społecznej na wsi;
  • dostarczenie informacji niezbędnych do planowania polityki żywnościowej, trendów hodowli zwierząt gospodarskich, struktury zasiewów upraw rolnych;
  • analiza zmian jakie zaszły w rolnictwie na przestrzeni ostatnich 10 lat;
  • wykonanie zobowiązań Polski w zakresie dostarczenia informacji na potrzeby organizacji międzynarodowych – EUROSTAT, FAO, OECD;
  • aktualizacja statystycznego rejestru gospodarstw rolnych i przygotowanie operatów do pogłębionych badań reprezentacyjnych z zakresu rolnictwa w kolejnych latach.

Jakie pytania usłyszą rolnicy w trakcie spisu?

Dokładny zakres informacji zbieranych w PSR 2020 dostępny jest w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. poz. 1728).

W spisie rolnym będą zbierane dane dotyczące m.in.:

  • osoby kierującej gospodarstwem rolnym,
  • położenia gospodarstwa na obszarach o ograniczeniach naturalnych,
  • osobowości prawnej,
  • typu własności użytków rolnych,
  • produkcji ekologicznej,
  • rodzaju użytkowanych gruntów,
  • powierzchni zasiewów według upraw,
  • powierzchni nawadnianej,
  • zużycia nawozów mineralnych i organicznych,
  • pogłowia zwierząt gospodarskich według grup wiekowo-użytkowych,
  • rodzaju budynków gospodarskich,
  • liczby maszyn i urządzeń w gospodarstwie rolnym,
  • wkładu pracy w gospodarstwo rolne użytkownika i członków jego gospodarstwa domowego oraz pracowników najemnych.

Kto podlega spisowi rolnemu?

Spis będzie prowadzony w gospodarstwach indywidualnych oraz w gospodarstwach rolnych osób prawnych i jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej. W przypadku gospodarstw rolnych osób fizycznych (gospodarstw indywidualnych) spisem rolnym zostaną objęte wszystkie gospodarstwa rolne o powierzchni 1 ha użytków rolnych i więcej, a także gospodarstwa o powierzchni poniżej 1 ha użytków rolnych prowadzące działy specjalne produkcji rolnej lub produkcję rolną o następującej skali:

  • 0,5 ha – dla plantacji drzew owocowych,
  • 0,5 ha – dla krzewów owocowych,
  • 0,5 ha – dla warzyw gruntowych,
  • 0,5 ha – dla truskawek gruntowych,
  • 0,5 ha – dla chmielu,
  • 0,3 ha – dla szkółek sadowniczych,
  • 0,3 ha – dla szkółek ozdobnych,
  • 0,1 ha – dla tytoniu,
  • 5 sztuk – dla bydła ogółem,
  • 20 sztuk– dla świń ogółem,
  • 5 sztuk – dla loch,
  • 20 sztuk – dla owiec ogółem,
  • 20 sztuk – dla kóz ogółem,
  • 100 sztuk – dla drobiu ogółem,
  • 10 sztuk – dla zwierząt dzikich utrzymywanych w warunkach fermowych,
  • 20 pni – dla pszczół.

Ogrody działkowe nie spełniają powyższych kryteriów, więc nie będą objęte spisem rolnym.

W jakiej formie zostanie przeprowadzony spis rolny?

Podstawową metodą realizacji spisu powszechnego będzie samospis internetowy – każdy rolnik będzie mógł dokonać spisu we własnym domu, na własnym urządzeniu mającym połączenie z Internetem, za pośrednictwem interaktywnej aplikacji dostępnej na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego. Uzupełniającą metodą udziału w spisie będzie wywiad telefoniczny (przeprowadzany przez rachmistrza telefonicznego) oraz wywiad bezpośredni (przeprowadzany przez rachmistrza terenowego, który odwiedzi gospodarstwo rolne pod warunkiem, że pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna w kraju). Rolnicy nie posiadający w domu dostępu do Internetu będą mieli zapewniony dostęp do pomieszczeń wyposażonych w sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu w lokalu gminnego biura spisowego.

Bezpieczeństwo danych

Spisy, tak jak wszystkie prowadzone przez GUS badania statystyczne, realizowane są w oparciu o nowoczesne techniki teleinformatyczne. Narzędzia oraz procedury w zakresie bezpieczeństwa stosowane przez statystykę publiczną spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i zapewniają pełną ochronę gromadzonych informacji.

Osoby wykonujące prace spisowe są obowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Przed przystąpieniem do pracy rachmistrzowie są pouczani o istocie tajemnicy statystycznej i sankcjach za jej niedotrzymanie. Następnie na ręce właściwego komisarza spisowego składają pisemne przyrzeczenie następującej treści: „Przyrzekam, że będę wykonywać swoje prace na rzecz statystyki publicznej z całą rzetelnością, zgodnie z etyką zawodową statystyka, a poznane w czasie ich wykonywania dane jednostkowe zachowam w tajemnicy wobec osób trzecich.”

Dane pozyskane podczas spisów mogą być wykorzystywane wyłącznie do opracowań, zestawień i analiz statystycznych oraz do aktualizacji operatów do badań statystycznych prowadzonych przez służby statystyki publicznej. Udostępnianie lub wykorzystywanie danych uzyskanych w spisach dla innych niż podane celów jest zabronione, pod rygorem odpowiedzialności karnej.

Organizacja prac spisowych w gminach

W gminie (mieście) pracami spisowymi kieruje wójt, burmistrz lub prezydent miasta – jako gminny komisarz spisowy. Zastępcą gminnego komisarza spisowego jest osoba wyznaczona przez gminnego komisarza spisowego. Gmina (miasto) organizuje m.in. nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych.

W dniu 15 czerwca br. urzędy gmin (miast) w całej Polsce rozpoczęły nabór na rachmistrzów terenowych do PSR 2020, który będzie trwał do 8 lipca 2020 r. Zgodnie z zapisami ustawy o PSR 2020 nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych jest otwarty i konkurencyjny.

Naboru kandydatów dokonuje się spośród osób:

  • pełnoletnich,
  • zamieszkałych w danej gminy,
  • posiadających co najmniej średnie wykształcenie,
  • posługujących się językiem polskim w mowie i w piśmie,
  • które nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wszyscy kandydaci na rachmistrzów przejdą szkolenie, które zakończy się egzaminem. Szkolenia te odbędą się w okresie sierpień-wrzesień br., a kandydaci na rachmistrzów terenowych podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu będą posługiwać się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu. Ukończenie szkolenia i uzyskanie wyniku pozytywnego z egzaminu testowego (poprawna odpowiedź na co najmniej 60 proc. pytań) będzie warunkiem koniecznym do wpisania na listę kandydatów na rachmistrzów terenowych, prowadzoną przez gminnego komisarza spisowego. Miejsce na liście zależy od liczby punktów z egzaminu – im więcej, tym lepiej. Rachmistrza terenowego powoła zastępca właściwego wojewódzkiego komisarza spisowego, czyli Dyrektor Urzędu Statystycznego, spośród osób z najwyższą liczbą punktów z egzaminu.                     

Wynagrodzenie rachmistrza terenowego będzie iloczynem stawki 37 zł brutto i liczby zakończonych w pełni bezpośrednich wywiadów z użytkownikami gospodarstw rolnych.

Kontakt:

Bieżące informacje o spisie rolnym dostępne są na stronie internetowej: https://spisrolny.gov.pl/.

Wojewódzkie Biuro Spisowe w Urzędzie Statystycznym w Krakowie
ul. Kazimierza Wyki 3
31-223 Kraków
Tel.:  +48 12 42 04 050
e-mail: sekretariatuskrk@stat.gov.pl

Prosimy wszystkich rolników o przekazywanie informacji o spisie rolnym.

Spiszmy się, jak na rolników przystało!

Wprowadzone środki ostrożności z powodu zakażenia COVID-19

W związku z pojawieniem się ogniska zakażeń koronawirusem w Bazylice Mniejszej w Tuchowie oraz potencjalnym ryzykiem kolejnych na terenie gminy, z dniem 5 czerwca 2020 r. Burmistrz Tuchowa wprowadza następujące środki ostrożności:

  1. Wszystkie jednostki oświatowe dla których organem prowadzącym jest Gmina Tuchów w terminie od 5 do 12 czerwca 2020 roku zostają zamknięte. Organy prowadzące inne niż Gmina zostały poinformowane o tej decyzji z sugestią rozważenia zamknięcia ich jednostek w tym samym okresie.
  2. Kasa w Urzędzie Miejskim zostaje zamknięta do odwołania.
  3. Brak możliwości bezpośredniej obsługi mieszkańców w Urzędzie Miejskim, Domu Kultury i Muzeum, Bibliotece Publicznej.
  4. Hala MOSiR zostaje zamknięta z wyłączeniem boiska ze sztuczną nawierzchnią w terminie od 5 do 12 czerwca 2020 roku.
  5. Odwołano wszelkie spotkania z mieszkańcami zaplanowane w okresie od 5 do 21 czerwca 2020 roku.
  6. Odwołano wszelkie imprezy i uroczystości gminne organizowane przez samorząd gminny w okresie od 5 czerwca do 31 lipca 2020 roku.
  7. Mały plac targowy, wtorkowy jarmark oraz parking na płycie funkcjonują bez zmian.

Komunikat SANEPID

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Tarnowie prosi o pomoc w dotarciu do osób, które w ostatnim czasie uczestniczyły w mszach świętych sprawowanych w Bazylice Mniejszej w Tuchowie.

Publikujemy pełną treść komunikatu:

„W związku ze stwierdzonym ogniskiem COVID-19 w domu zakonnym redemptorystów w Tuchowie, prosimy osoby, które uczestnicząc w mszach świętych w dniach 28 maja do 2 czerwca br., przyjmowały Komunię Świętą w kościele lub korzystały z kancelarii parafialnej, lub uczestniczyły w dniu skupienia dla narzeczonych lub też korzystały z poradni rodzinnej przy parafii ojców redemptorystów w Tuchowie, o kontakt telefoniczny z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Tarnowie pod numerami telefonu:

(14) 688 65 55

(14) 688 65 54

(14) 688 65 51

Od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 21:30, w sobotę od 7:30 do 14:30 lub na numer alarmowy, który jest czynny całą dobę: 602-430-042.

Nielegalne składowanie odpadów

Prosimy mieszkańców o szczególną uwagę! W ostatnich dniach na terenie miasta Tuchowa ujawniono dwa miejsca nielegalnego składowania odpadów. Przypadki te zostały zgłoszone do odpowiednich służb i prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.

Mieszkańców prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na nieoznakowane samochody przewożące odpady na terenie naszej gminy. Każdorazowo w sytuacji zauważenia podejrzanego transportu lub załadunku/wyładunku odpadów prosimy o zgłoszenie sprawy na policję: 14 628 23 80.

Informacja

W związku z informacją, która została opublikowana na profilu Bazyliki Mniejszej w Tuchowie informujemy, że Urząd Miejski w Tuchowie nie posiada szczegółowych informacji na temat zaistniałej sytuacji.

W przypadku potwierdzenia informacji o zakażeniu COVID-19, będą podejmowane stosowne decyzje i działania zgodnie z zaleceniami służb sanitarnych.

Informacja będzie aktualizowana.