Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Projekt „Matematyczne szlaki Europy” w dobie pandemii

W tuchowskim Koperniku projekt „Matematyczne szlaki Europy” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w  ramach programu Erasmus+ został wydłużony o rok. Decyzja o prolongacie projektu  została spowodowana zaistniałą sytuacją epidemiczną związaną  z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID 19 na całym świecie. W marcu podjęto decyzję o zdalnym nauczaniu, a loty międzynarodowe zostały wstrzymane. Uniemożliwiło to zrealizowanie ostatniej wymiany młodzieżowej w naszym liceum, która była zaplanowana na kwiecień br. Przypomnijmy, że w projekcie biorą uczniowie  szkół z następujących krajów: Hiszpanii, Portugalii, Chorwacji, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz Polski. We wszystkich wymienionych krajach, oprócz Polski, odbyły się spotkania młodzieży według założonego planu. Jesteśmy przekonani, że obecna sytuacja epidemiczna poprawi się na tyle, by wymiana międzynarodowa w naszej szkole mogła bezpiecznie odbyć się w przyszłym roku kalendarzowym.

W związku z tym, że projekt trwa, część jego działań jest realizowana w formie online. Zachęcamy do odwiedzania  strony projektu: https://erasmusplusmaths.wixsite.com/erasmusplusmaths   gdzie można znaleźć wiele ciekawych informacji  dotyczących wszystkich szkół biorących udział w projekcie, atrakcji turystycznych tychże regionów pod względem historycznym i kulturowym. Warto  tam również obejrzeć filmiki i zdjęcia z odbytych wymian międzynarodowych. Bardzo interesujący jest też blog z zadaniami matematycznymi oraz trasy matematyczne w poszczególnych krajach przygotowane przez samych uczniów.

Należy podkreślić, że udział w projekcie „Matematyczne szlaki Europy” (Maths routes around Europe)  to bezcenne doświadczenie zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. To nie tyko empiryczna nauka matematyki, to przede wszystkim poznawanie innych ludzi, kultur czy miejsc. To również  doskonalenie tzw. kompetencji kluczowych. Młodzież ma niepowtarzalną okazje by poprawiać swoje umiejętności w komunikowaniu się  językach obcych, zwłaszcza w języku angielskim. Działania projektowe sprzyjają  rozwiązywaniu problemów w kreatywny sposób, co rozwija poczucie inicjatywy i przedsiębiorczości oraz uczy umiejętności pracy zespołowej. Z całą pewnością warto i trzeba  inwestować w siebie, dlatego inwestujemy w naszą młodzież w tuchowskim Koperniku!

Autor: Lucyna Ryndak

Skip to content