Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Wsparcie finansowe zadań pomocy społecznej

Wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej w formie dofinansowania wypłaty dodatków dla pracowników socjalnych. Gmina Tuchów w ramach zadania własnego wynikającego z art. 121 ust. 3a ustawy o pomocy społecznej, tj. wypłata dodatku w wysokości 250 zł miesięcznie na pracownika socjalnego zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pracę socjalną w środowisku w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 29 maja 2021 r. otrzymuje wsparcie w formie dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadania.

Celem dotacji jest wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w realizacji zadania określonego w art. 17 ust 1 pkt ustawy o pomocy społecznej

Zgodnie z art. 115 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej wysokość dotacji nie może przekroczyć 80% kosztów realizacji zadania, na które została przyznana dotacja. Na koszty realizacji zadania składają się kwoty dodatku dla pracownika socjalnego (250 zł) oraz składki na ubezpieczenie społeczne i składki na fundusz pracy opłacane przez pracodawcę oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe przy czym  środki z dotacji można przeznaczyć wyłącznie na wypłatę dodatku 250 zł, natomiast składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz wpłaty pracodawców na pracownicze plany kapitałowe finansowane są ze środków własnych beneficjenta dotacji i mogą stanowić wkład własny w realizację zadania.

Środki finansowe przekazywane są przez Wojewodę Małopolskiego w ramach działu 852, rozdziału 85219, budżet zadaniowy 13.1.2.1 – wsparcie finansowe zadań i programów realizacji zadań pomocy społecznej. W 2021 r. wysokość dofinansowania ze środków budżetu państwa wynosi 10 500,00 zł, przewidywane środki własne na realizację zadania – wypłatę wynagrodzeń dla pracowników wraz z pochodnymi ujęte w budżecie Gminy Tuchów to 2 728,65 zł.