Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Informacje urzędowe

Uwaga na oferty od firm oferujących dofinansowanie do instalacji paneli fotowoltaicznych

Urząd Miejski w Tuchowie informuje, że nie współpracuje z żadną firmą oferującą wykonywanie pomiarów, projektów oraz pozyskiwanie dofinansowania do instalacji paneli fotowoltaicznych.

W związku z wieloma telefonami od mieszkańców dotyczących ulotek oraz telefonów od firm informujących, o rzekomej współpracy z tut. urzędem, informujemy że aktualne dofinansowania do paneli fotowoltaicznych oraz magazynów energii są udzielane w ramach programów:

  1. Mój prąd – https://mojprad.gov.pl/
  2. Czyste powietrze- https://czystepowietrze.gov.pl/czyste-powietrze/

Zalecamy ostrożność, a w przypadku wątpliwości kontakt z pracownikami Urzędu Miejskiego w Tuchowie pod numerem
tel.: 14 65 25 176 wew. 15,65

Poniżej informacja jaką otrzymał jeden z mieszkańców Karwodrzy.

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa. Świadczenie będzie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) i przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:

1) pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż przez 8 lat;

2) osiągnęła wiek:
a) w przypadku kobiet – 60 lat,
b) w przypadku mężczyzn – 65 lat.

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.

Do okresu, o którym mowa w punkcie 1, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Do wniosku o przyznanie świadczenia składanego w KRUS należy dołączyć m.in. zaświadczenie burmistrza, potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa. W związku z powyższym, należny zwrócić się z wnioskiem do Burmistrza Tuchowa o wydanie tego zaświadczenia.

Burmistrz na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych wyda zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa, a w przypadku, gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum urzędu wyda postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia. W takim przypadku, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa, potwierdzone pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim te funkcję.

Kliknij, aby pobrać formularz wniosku (docx)

Wnioski o wydanie zaświadczenia można składać od 1 lipca 2023 r. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Tuchowie, parter, pok. nr 7, lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Tuchowie, ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów

Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej zgodnie z art.1 ust.1. pkt1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.). Opłata skarbowa od zaświadczenia wydanego na wniosek wynosi 17,00 zł. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydanego zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.

Informacja Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamieszczona na stronie: https://www.krus.gov.pl

Placówka Terenowa KRUS w Tuchowie

33-170 Tuchów
ul. Kazimierza Wielkiego 8
tel./fax 14) 652 51 79;
tel. (14) 628 50 44
mail: tuchow@krus.gov.pl

Godziny pracy:
poniedziałek od 7:00 do 16:00
wtorek – piątek od 7:00 do 15:00

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U. z 2023 r. poz. 1073)

Psy w Zabłędzy

Burmistrz Tuchowa poszukuje właścicieli psów, które są na zdjęciu poniżej. Ostatnio psy były widziane w Zabłędzy na terenie Osiedla Młodych. Jeśli ktoś zna właścicieli lub zna miejsce ich aktualnego pobytu proszony jest o kontakt z Urzędem Miejskim w Tuchowie (tel. 14 652-51-76 w. 77).

(więcej…)

Zamknięcie ul. Jana Pawła II

Informujemy, że dnia 13 czerwca od godz. 14:00 przejazd ul. Jana Pawła II (od ul. Mickiewicza do os. Centrum) będzie zamknięty z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych kanalizacji burzowej i chodnika. Za utrudnienia przepraszamy.

Przetargi gminne

Burmistrz Tuchowa informuje, że ogłoszone zostały dwa przetargi na wynajem lokali użytkowych. Szczegółowe informacje można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej – linki zostały zamieszczone poniżej.

(więcej…)

Jednogłośne absolutorium i wotum zaufania dla Burmistrza Tuchowa

Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Tuchowie w dniu 31 maja 2023 r. przeprowadzono debatę nad raportem o stanie gminy za 2022 r., a także głosowano nad udzieleniem wotum zaufania Burmistrzowi Tuchowa.

Miło nam poinformować, że burmistrz Tuchowa Magdalena Marszałek uzyskała jednogłośne wotum zaufania i absolutorium Rady Miejskiej w Tuchowie. Głosowanie było poprzedzone przedstawieniem dokumentów niezbędnych do udzielenia absolutorium, m.in.: sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu i przedstawienia informacji o stanie Gminy Tuchów za 2022 rok, opinii RIO i Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej.

Trudno uwierzyć, ale to już ostatnie absolutorium w tej kadencji. Tym bardziej jest mi miło, że otrzymałam je jednogłośnie, za co wszystkim radnym rady miejskiej dziękuję! Przy tej okazji ogromnie dziękuję również wszystkim dyrektorom i pracownikom jednostek organizacyjnych naszej gminy, moim najbliższym współpracownikom, w szczególności mojemu zastępcy Wiktorowi Chrzanowskiemu, skarbnikowi gminy Szczepanowi Makarskiemu i sekretarzowi gminy Jerzemu Lasce. Dziękuję za świetną współpracę wszystkim organizacjom pozarządowym, w tym stowarzyszeniom, fundacjom, klubom sportowym, kołom gospodyń i gospodarzy, a także grupom nieformalnym. Uzyskane przeze mnie absolutorium jest wynikiem wspólnej pracy i wspólnego wysiłku na rzecz społeczności lokalnej – podkreśliła Magdalena Marszałek, burmistrz Tuchowa.

Utrudnienia na ul. Okólnej i Grochmala

Informujemy, że w dniach 3 i 5 czerwca na ul. Okólnej wykonywana będzie nowa nawierzchnia asfaltowa. Natomiast w dniu 6 czerwca nowa nawierzchnia wykonywana będzie na ulicy Grochmala. W związku z tym ulice te będą nieprzejezdne w czasie wykonywania prac. Prosimy o wyrozumiałość, przepraszamy za utrudnienia.

Znaleziono zwierzęta w gminie Tuchów

Burmistrz Tuchowa informuje, że 23.05.2023 roku w Siedliskach porzucono 4 koty, 24.05.2023 roku w Zabłędzy znaleziono kota, który uległ wypadkowi w Zabłędzy, 29.05.2023 roku w Tuchowie znaleziono kota, 20.05.2023 r. w Zabłędzy znaleziono kundelka, 23 maja 2023 roku w Siedliskach znaleziono suczkę w typie jamnika. Obecnie przybywają w Fundacji Straż Obrony Praw Zwierząt w Borku. Jeśli ktoś zna ich pochodzenie, zna właściciela lub zechce je przygarnąć i zapewnić im kochający dom proszony jest o kontakt z Urzędem Miejskim w Tuchowie (tel. 14 6525-51-76 w. 77).

(więcej…)
Przejdź do treści