Urząd Miejski w Tuchowie
Znaleziono psa
Burmistrz Tuchowa informuje, że 2 lipca 2023 roku w Tuchowie znaleziono psa w typie teriera. Obecnie przybywa w domu tymczasowym, a 5 lipca 2023 roku został umieszczony w Fundacji Straż Obrony Praw Zwierząt. Jeśli ktoś zna właściciela lub zechce go przygarnąć i zapewnić mu kochający dom proszony jest o kontakt z Urzędem Miejskim w Tuchowie (tel. 14 6525-176 w. 77).
(więcej…)Trwa budowa remizy i budynku na cele społeczne w Dąbrówce Tuchowskiej
Od maja trwa budowa w ramach realizacji zadania pn. „Budowa obiektu użyteczności publicznej dla potrzeb OSP Dąbrówka Tuchowska oraz celów społeczno-kulturalnych”.
(więcej…)Trwa budowa obiektu zaplecza sportowego w Siedliskach
Trwa budowa obiektu zaplecza sportowego w Siedliskach. Aktualnie wykonywane są prace wykończeniowe oraz montażowe.
(więcej…)Trwa modernizacja placu targowego w Tuchowie
Trwa modernizacja placu targowego w Tuchowie. Wykonana została część robót ziemnych, kanalizacyjnych oraz budowlanych. Trwa wykonywanie stanowisk pod wiaty targowe.
Zakres prac
Zakres zamówienia obejmuje przebudowę placu targowego w tym: utwardzenia terenu – wymiana nawierzchni oraz podbudowy, przebudowa budynku toalety publicznej, budowa wiat (kramów), budowa ogrodzenia z donicami kwietnymi, montaż ławek, koszy parkowych, oświetlenia zewnętrznego, budowa infrastruktury elektrycznej, odwodnienie terenu, budynku toalety publicznej i wiat. Teren wolny od zabudowy i utwardzeń pozostanie zielony z nowymi nasadzeniami niskimi średniowysokimi i wysokimi.
Koszt zadania: 1 740 000,00 PLN







Przerwa w działaniu systemu CEEB
Urząd Miejski w Tuchowie informuje, że ze względu na prace serwisowe prowadzone przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego system CEEB, (Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków), nie będzie działać do odwołania.
W związku z powyższym pracownicy tut. Urzędu nie mają żadnej możliwości podglądu, lub wydruku deklaracji złożonej do CEEB do czasu wznowienia przez administratora działania systemu.

Szukamy właścicieli 3 kotów
Burmistrz Tuchowa informuje, że 30.06.2023 roku w Jodłówce Tuchowskiej znaleziono 3 małe koty. Obecnie przybywają w Fundacji Straż Obrony Praw Zwierząt w Borku. Jeśli ktoś zna właściciela lub zechce go przygarnąć i zapewnić mu kochający dom proszony jest o kontakt z Urzędem Miejskim w Tuchowie (tel. 14 652-51-76 w. 77).
(więcej…)Upływa termin na zgłoszenie kandydatów na ławników sądowych
Jeszcze tylko jutro tj. 30 czerwca 2023 r. istnieje możliwość zgłoszenia kandydatów na ławników sądowych. Zgłoszenia można dokonać w Biurze Rady Miejskiej w Tuchowie, ratusz, I piętro, pok. nr 16 w godz. od 7.30 do 14.30 lub na dzienniku podawczym w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Tuchowie – ratusz, parter, pok. nr 7 do godz. 15:30.
Kandydatów na ławników sądowych mogą zgłaszać radzie gminy prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa (z wyłączeniem partii politycznych) oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru. Rada Miejska w Tuchowie dokona wyboru ławników najpóźniej w październiku 2023 r.
Więcej możesz dowiedzieć się tutaj
Uwaga na oferty od firm oferujących dofinansowanie do instalacji paneli fotowoltaicznych
Urząd Miejski w Tuchowie informuje, że nie współpracuje z żadną firmą oferującą wykonywanie pomiarów, projektów oraz pozyskiwanie dofinansowania do instalacji paneli fotowoltaicznych.
W związku z wieloma telefonami od mieszkańców dotyczących ulotek oraz telefonów od firm informujących, o rzekomej współpracy z tut. urzędem, informujemy że aktualne dofinansowania do paneli fotowoltaicznych oraz magazynów energii są udzielane w ramach programów:
- Mój prąd – https://mojprad.gov.pl/
- Czyste powietrze- https://czystepowietrze.gov.pl/czyste-powietrze/
Zalecamy ostrożność, a w przypadku wątpliwości kontakt z pracownikami Urzędu Miejskiego w Tuchowie pod numerem
tel.: 14 65 25 176 wew. 15,65
Poniżej informacja jaką otrzymał jeden z mieszkańców Karwodrzy.

Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa
1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa. Świadczenie będzie wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) i przysługuje osobie, która spełnia łącznie następujące warunki:
1) pełniła funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572) przez okres co najmniej dwóch kadencji nie mniej niż przez 8 lat;
2) osiągnęła wiek:
a) w przypadku kobiet – 60 lat,
b) w przypadku mężczyzn – 65 lat.
Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.
Do okresu, o którym mowa w punkcie 1, wlicza się również okres pełnienia funkcji sołtysa na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
Do wniosku o przyznanie świadczenia składanego w KRUS należy dołączyć m.in. zaświadczenie burmistrza, potwierdzające okres pełnienia funkcji sołtysa. W związku z powyższym, należny zwrócić się z wnioskiem do Burmistrza Tuchowa o wydanie tego zaświadczenia.
Burmistrz na podstawie posiadanych dokumentów archiwalnych wyda zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa, a w przypadku, gdyby takie dokumenty nie zachowały się w archiwum urzędu wyda postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia. W takim przypadku, osoba wnioskująca do KRUS o przyznanie świadczenia może dołączyć swoje oświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa, potwierdzone pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim te funkcję.
Kliknij, aby pobrać formularz wniosku (docx)
Wnioski o wydanie zaświadczenia można składać od 1 lipca 2023 r. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Tuchowie, parter, pok. nr 7, lub przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Tuchowie, ul. Rynek 1, 33-170 Tuchów
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej zgodnie z art.1 ust.1. pkt1 lit. b ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 z późn. zm.). Opłata skarbowa od zaświadczenia wydanego na wniosek wynosi 17,00 zł. Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydanego zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.
Informacja Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zamieszczona na stronie: https://www.krus.gov.pl
Placówka Terenowa KRUS w Tuchowie
33-170 Tuchów
ul. Kazimierza Wielkiego 8
tel./fax 14) 652 51 79;
tel. (14) 628 50 44
mail: tuchow@krus.gov.pl
Godziny pracy:
poniedziałek od 7:00 do 16:00
wtorek – piątek od 7:00 do 15:00
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U. z 2023 r. poz. 1073)